Wanneer er na het versturen van herinneringen en de laatste aanmaning geen betaling volgt, kunt u besluiten de vordering uit handen te geven. Om een dossier te starten heeft Alert Incassodiensten een aantal documenten en gegevens nodig.

Relevante informatie die nodig is om een dossier te starten:

  • Kopiecontract (indien van toepassing)
  • Kopiefactuur
  • Uw algemene voorwaarden
  • Kopie herinnering/aanmaning/ingebrekestelling
  • Kopie gevoerde correspondentie
  • Reden van wanbetaling (indien bekend)
  • Gegevens over uw debiteur: adres, e-mail, bankrekeningnummer (indien bekend) en eventueel zijn inkomstenbron

Na ontvangst van deze documenten legt Alert Incassodiensten een dossier aan. Daarnaast controleren we de bedrijfsgegevens bij de Kamer van Koophandel en onderzoeken wij de financiële positie via Creditsafe.

Uw zaak krijgt een dossiernummer toegewezen, dit is tevens uw referentienummer.

<- Terug naar Vraag & Antwoord