Vandaag de dag hechten veel klanten en bedrijven veel waarde aan service. Het vinden van nieuwe klanten kan lastig zijn en door middel van goede service worden klanten  behouden. Ongeacht of het een nieuwe of een vaste klant betreft, iedere klant dient te betalen voor de geleverde goederen en/of diensten. Wanneer de betaling uitblijft en u moet blijven vragen om uw eigen geld, levert dat een vervelende situatie op.

Dat is gelijk de eerste reden waarom het raadzaam is uw vordering uit handen te geven. Wanneer u recht heeft op het factuurbedrag, dient dat betaald te worden. Alert Incassodiensten merkt bij veel ondernemers een terughoudendheid om de vordering uit handen te geven. Ondernemers willen hun factuur wel betaald hebben, maar willen de klantrelatie niet onder druk zetten. Ondernemers vergeten soms dat er voor incassobureaus ook een bemiddelende rol is weggelegd. Wanneer u een goed incassobureau treft, zijn uw wensen bespreekbaar en kan de werkwijze hierop worden aangepast.

Een andere reden om een vordering uit handen te geven, is vanwege het principe. Zelfs als het een klein bedrag betreft en u er niets aan overhoudt, kan het in sommige gevallen verstandig zijn om de vordering toch uit handen te geven aan een incassobureau. Door daden toe te voegen en daadwerkelijk actie te ondernemen, geeft u een signaal af naar buiten. U laat zien dat u niet over u heen laat lopen. Helaas leert de ervaring dat wanneer bedrijven geen verdere actie ondernemen op openstaande facturen, dit als een lopend vuurtje rond gaat. En helaas zijn er bedrijven die daar misbruik van maken. Een dergelijk imago is voor geen enkel bedrijf voordelig.

Neem daarom bij openstaande facturen niet alleen het openstaande bedrag mee in uw overweging tot het uit handen geven, maar ook andere factoren als principekwestie en imago.

<- Terug naar Vraag & Antwoord