Incassobureau-Alphen-aan-den-Rijn-Onbetaalde-Facturen-Debiteuren

Geslaagde incassoworkshop ‘Help mijn klant betaalt niet’

Op 7 april 2016 hebben we, in samenwerking met een samenwerkend advocatenkantoor, de incassoworkshop 'helpt mijn klant betaalt niet' gegeven.

Tijdens deze workshop is duidelijk uiteengezet hoe een incassoprocedure in elkaar zit. Daarbij zijn de minnelijke fase (voortraject) en de gerechtelijke procedure uitvoerig behandeld. Wij hebben de incassoprocedure benaderd vanuit het incassobureau en het samenwerkende advocatenkantoor, vanuit het advocatenkantoor.

Een aantal belangrijke punten die o.a. aan bod kwamen:

  • Algemene voorwaarden en overeenkomsten
  • Wie neemt welke vordering in behandeling en hoe gaat dit in z’n werk.
  • Verhaalonderzoek en de gerechtelijke procedure
  • Vonnis, wat nu?
  • Dagvaarding, deurwaarder & beslag
  • De comparitie
  • Faillissement aanvragen

Het is goed om te zien dat de aanwezige ondernemers antwoord hebben gekregen op hun vragen omtrent hun rechten en plichten als het op openstaande facturen aankomt. Ook bij deze workshop is weer gebleken dat overeenkomsten en algemene voorwaarden heel belangrijk zijn. De manier waarop een ondernemer zaken doet, hoe hij zijn algemene voorwaarden gebruikt en hoe overeenkomsten worden gesloten, zijn allemaal van groot belang. Mocht het tot een rechtszaak komen, kunnen die zaken bepalend zijn of de zaak wordt gewonnen of niet.

In de basis is er één punt echt belangrijk, één van de advocaten verwoordde dit mooi:

“Weet met wie je zaken doet.  Iedereen heeft een onderbuik en een onderbuikgevoel. We kunnen allemaal even op internet kijken en het bedrijf of de persoon met wie we van plan zijn zaken te doen,  te screenen. Voorkomen is beter dan genezen.”


© Alert Incassodiensten, 2016

Geplaatst in Incasso, Praktijkverhalen en getagd met , , , , , .

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *