Particuliere incasso

Wij zetten ons in voor particulieren en individuen met een geldvordering, die valt onder het Nederlands recht. Als particulier zijn er allerlei praktijksituaties waarbij u recht heeft op geld, maar dit vervolgens niet ontvangt. Dit kan zijn omdat u een bestelling heeft geannuleerd, maar vervolgens de terugbetaling uitblijft. Of wellicht heeft u geld geleend aan een goede vriend, die vervolgens niet terugbetaalt. Of misschien bent u ergens in dienst en wordt uw loon niet uitbetaald.

Wat de situatie ook is, wij helpen u verder.

Onze diensten

Advies en Begeleiding

Kundig advies en begeleiding naar de gewenste oplossing van uw probleem.
Meer informatie

Bemiddeling

Wij  treden voor u op als contactpersoon en brengen de zaak tot een zo goed mogelijk einde.
Meer informatie

Incasso

Afhankelijk van de vordering, kunnen wij voor u een incassoprocedure starten
Meer informatie

Vordering indienen

Welke particuliere geldvorderingen nemen wij aan?

In principe nemen wij de meeste particuliere geldvorderingen aan. Wat daarbij met name van belang is, is dat er voldoende bewijs dient te zijn dat u recht heeft op het geldbedrag. Iedere zaak is uniek, daarom beoordelen we iedere kwestie op zichzelf en kijken we samen met u naar uw kansen en mogelijkheden.

Wie betaalt de kosten?

Wij vragen een kleine basisvergoeding voor het opstarten van een dossier (€ 30,25,- incl. btw voor geldvorderingen tot € 300,- en € 60,50,- incl. btw voor geldvorderingen vanaf € 300,-.) Incassokosten worden verhaald op uw debiteur. Eventueel verweer of andere kosten worden altijd eerst met u besproken en overlegd. Afhandelingskosten bij geïncasseerde dossiers zijn € 29,50 of € 59,95 per dossier (afhankelijk van de hoogte van de hoofdsom). Meer informatie over onze tarieven vindt u bij de tarieven.


Thema’s / Onderwerpen

Er zijn veel praktijksituaties waarbij particulieren te maken krijgen met geldvorderingen en incassorecht.

Abonnementen

Geleend geld

Online aankopen

Onterecht aangeschreven

Particuliere verhuur

Referenties

“Mijn contract werd niet verlengd, maar vervolgens werd het loon van de laatste maand niet betaald. Ik kreeg steeds een ander smoesje te horen, waarom ze mij niet betaalden. Na overleg met Alert Incassodiensten heb ik hun ingeschakeld voor deze kwestie. Zij hebben ervoor gezorgd dat mijn loon alsnog is uitbetaald.”
Sander
“Ik had schoenen besteld bij een winkel. Echter, de levertijd was zo vertraagd, dat ik heb besloten van mijn aankoop af te zien. De winkel ging hier niet mee akkoord en wilde mijn bestelling niet annuleren. Alert Incassodiensten heeft toen de communicatie overgenomen en hun aangeschreven. Vervolgens heb ik mijn geld teruggekregen.”
Linda
“Ik had iets gekocht, maar ik vond het toch niet zo leuk. Ik heb het toen retour gestuurd. Ik had daar gewoon bewijs van. Vervolgens kreeg ik mijn geld niet terug. Ik kreeg te horen dat degene van de financiële administratie niet aanwezig was en meer van deze smoezen. Alert Incassodiensten gaf mij advies, waardoor ik het zelf heb kunnen oplossen en mijn geld heb teruggekregen.”
Pepijn