“Waar mensen werken, worden fouten gemaakt. Waar mensen samenwerken, ontstaan conflicten.” Over mondelinge afspraken en het Nederlands Recht. We beginnen dit artikel met een scherpe stelling. Niet om te concluderen dat alles altijd fout gaat. Evenmin willen we zeggen dat mensen nooit kunnen samenwerken. Met deze stelling willen we u aan het denken zetten. Te vaak krijgen wij onvolledige dossiers aangeleverd. Vervolgens kunnen we voor deze klanten geen sterke zaak opbouwen, wat zonde is. Te […]
Lees verderVerschil crediteur en debiteur
De begrippen crediteur en debiteur worden met regelmaat door elkaar gehaald. Toch is het onderscheid tussen deze twee van groot belang. Wat is het verschil tussen crediteuren en debiteuren?
Lees verderChecklist Incassobrief
Vandaag de dag komt oplichting voor in iedere branche. Heeft u een incassobrief ontvangen en twijfelt u over de echtheid? Of wellicht bent u door ons aangeschreven en wilt u de incassobrief controleren? Deze checklist geeft aan waarop u moet letten. Wanneer u een incassobrief ontvangt, staat in de brief vermeld waarvoor u bent aangeschreven. Controleer dit goed. Klopt de aanschrijving? Heeft u de desbetreffende dienst afgenomen en/of het desbetreffende product besteld? Controleer de bedragen […]
Lees verderIk ben door jullie aangeschreven, wat nu?
Aanmaning ontvangen? Reageer snel!
Lees verderSoms is een pré incassobrief al voldoende
Een verhaal uit de praktijk Het versturen van pré incassobrieven is een vaste dienstverlening die wij voor onze klanten kunnen uitvoeren. We krijgen weleens de vraag in hoeverre een pré incassobrief effectief is. Het versturen van een pré incassobrief kan in veel gevallen zeker zinvol zijn. Een vaste klant van ons is een ingenieursbedrijf die tekeningen, berekeningen en constructie advies op allerlei bouwprojecten loslaat. Ze worden ingehuurd voor de bouw en/of renovatie van bouwprojecten. Van […]
Lees verderIncassorecht: ICT Branche
Wat zijn belangrijke aandachtspunten binnen deze branche met het oog op juridische zaken en incassorecht: Zorg dat alle gegevensverwerkingen voldoen aan de richtlijnen van de AVG. Zorg voor de juiste verzekeringen, o.a. op het gebied van aansprakelijkheid. Zorg dat service- & software overeenkomsten volledige voorwaarden hebben. Zorg voor een heldere afbakening omtrent oplevering, vaktermen en meerwerk. De ICT branche, oftewel de informatie- en communicatietechnologie, is een vakgebied dat zich bezighoudt met informatiesystemen, telecommunicatie en computers. […]
Lees verderWie betaalt de incassokosten?
Wanneer een incassobureau werkzaamheden verricht, worden voor deze werkzaamheden incassokosten berekend. Maar wie moet deze kosten betalen? De incassokosten zullen op de wanbetaler worden verhaald.
Lees verder3 tips bij twijfel over het inschakelen van een incassobureau
Gut Feeling of irrationele angst? 3 tips bij twijfel over het inschakelen van een incassobureau Op onze website hebben we talloze informatieve artikelen, handige documenten & tips- en tricks wanneer uw klant niet betaalt. Dat is allemaal leuk en aardig, maar dit kan volledig van tafel worden geveegd door iets simpels als; gut feelings. “Mijn klant gaat nimmer, never, nooit nooit nooit betalen”
Lees verderIncassorecht: Detailhandel branche
Wat zijn belangrijke aandachtspunten binnen deze branche met het oog op incassorecht: Zorg voor goede Algemene Voorwaarden. Zorg voor een goede integratie van de Algemene Voorwaarden (webshop). Zorg voor een duidelijk betaal- en retourbeleid. Zorg voor de mogelijkheid om achteraf te betalen en ken de opties & risico’s. Detailhandel is er in alle soorten en maten. Van kleine onafhankelijke winkeltjes tot grote concerns, online & offline. Het starten van een eigen webshop is vandaag de […]
Lees verderIncassorecht: Kunst, Cultuur & Entertainment Branche
Wat zijn belangrijke aandachtspunten binnen deze branche met het oog op incassorecht: Zorg voor goede Algemene Voorwaarden en houdt een oog op intellectueel eigendom & royalty’s. Zorg voor een goede administratie en pas op voor het laten verjaren van facturen. Zorg ervoor dat uw klant up-to-date blijft bij opdrachten op uurbasis. Zorg voor schriftelijk akkoord bij meerwerk. De branche kunst, cultuur & entertainment is gericht op creatieven, die werkzaam zijn in een kunstenaarsbeweging. Hieronder vallen […]
Lees verder